Thursday 31 May 2012

ujian buatku tanda kasih-Mu

dear my bel0ved bl0g .

ya allah ,
hancur luluh hati ku saat ini .
remuk perasaan ku hny engkau yg tahu .
knp benci sgt dye padaku ?
knp dye benci aku krn se0rg lelaki ?
knp dye benci aku krn aku menegurnya saat itu ?
aku tak kesah kalo dye hny marah kan aku saat tu ...
tp , mengape perlu bawa hal seremeh tu smp skrg ..?
aku buntu .
aku ingat , nak tegur dye dalam fb nie ..
tp , aku terkesima .. dye buang aku dari friend dye ..
buruk benar aku dimatanya .
kuat kan aku utk terus hadapi hari esok yaallah
moga hari esok lebih baik dari hari ini .
aku tau , apa sgt lah ujian ini drpd ujian yg kau timpakan pd org lain .
selayak nya aku bersyukur padamu ,
krn ujian tanda syg-Mu pada ku .
di usia remajaku ,
aku seringkali diuji dengan persahabatan ..
pengalaman silam byk mengajarku .
kali ini , tak seteruk smsa usia ku genap 14 tahun ..
betape aku teruji saat usia masih mentah meniti ranjau , onak dan duri ..
setahun jagung mengenal erti persahabatan .

1 comment: